#2016-03-18 06:42:50 

komisarz

Użytkownik

Posty: 27

Skąd: Głogów

Wiek: 23

Czy to prawda, że wózki liniowe na szynach profilowych nie potrzebują dodatkowego smarowania dla wysokiej efektywności działania całego układu prowadnicy?
#2016-03-18 08:12:23 

Rekin-ludojad

Użytkownik

Posty: 109

Skąd: Szczecin

Wiek: 17

Nie do końca. Co prawda w przypadku prowadnic liniowych, gdzie zamiast układu ślizgowego zastosowano szynę profilowaną z kulkami, smarowanie odgrywa zdecydowanie mniejszą rolę, ale wciąż jest niezbędne dla zapewnienia płynności i odpowiedniej szybkości pracy. Oczywiście w układach ślizgowych tego smaru potrzeb znacznie więcej. Dlatego też każdy kto może rezygnuje z prowadnic ślizgowych i zastępuje je nowymi, bardziej wydajnymi prowadnicami, na przykład wspomnianymi szynowymi prowadnicami liniowymi.
#2016-03-18 09:30:34 

bogusia

Użytkownik

Posty: 74

Skąd: Rzeszów

Wiek: 45

Sorry za pytanie nie dokońca zgodne z temtem, ale możecie mi podac przykład prowadnicy ślizgowej, gdzie takie cos może znaleźć zastosowanie?
#2016-03-18 11:21:51 

komisarz

Użytkownik

Posty: 27

Skąd: Głogów

Wiek: 23

Wszystkie rodzaje prowadnic wykorzystuje się głównie w przemyśle, na przykład w przetwórstwie. Dużo tego typu elementów konstrukcyjnych pojawia się też w zakładach produkcyjnych związanych z motoryzacją.
#2016-03-18 14:08:16 

michail

Użytkownik

Posty: 48

Skąd: Lublin

Wiek: 37

Ogólnie prowadnice szynowe mają większą sprawność działania, podobnie jak większą sprawność działania mają śruby i nakrętki kulowe wobec śrub i nakrętek trapezowych. To porostu inny rodzaj konstrukcji i w związku z tym inne właściwości. W niektórych systemach wciąż stosuje się jednak starsze rozwiązania, ponieważ koszt przebudowy zakładu jest zbyt wysoki lub sam proces produkcyjny nie wymusza stosowania bardziej zaawansowanych, a przez to często droższych rozwiązań technologicznych.
#2016-03-18 14:16:36 

komisarz

Użytkownik

Posty: 27

Skąd: Głogów

Wiek: 23

Czyli jednak i tu i tu potrzebne jest dodatkowe smarowanie, tylko po prostu w nowszych prowadnicach tego smarowania nie potrzeba w aż tak dużych ilościach.
DODAJ ODPOWIEDŹ
Copyright 2015